ACONA hadde tatt tak i utfordringen med å definere videre retning, en fortsettelse av "YOU&ME"-kampanjen. Målet var både å finne et unikt ansikt mot offshorebransjen, men også å framstå som en attraktiv arbeidsgiver overfor de mest fagsterke personlighetene. En spennende utviklingsperiode for Destino, der vi sammen med ACONA fant en klar strategi, med mål og ambisjoner som nesten "krevde" at vi tok utgangspunkt i sentrale personer i ACONA, når vi skulle vise fram selskapet.
Bakgrunn for identiteten
De nye illustrerte ACONA-ansiktene ble laget ved bruk av navnene til alle de ansatte, som sammen med rødfargen og grafiske elementer, ble representanter for selskapets profilsatsing. Først lansert som en internkampanje, i strategisamlinger, internt grafisk materiell, presentasjoner, WEB-portal mm. Så eksternt mot bransjen i annonser, messemateriell osv. Samhold, samarbeid og deling av erfaring og kompetanse er hovedidéen, for at nye og sterke medarbeidere skal få lyst til å jobbe i ACONA.
Vårt bidrag
Destinos bidrag har vært i hele verdikjeden, fra strategiutvikling til grafisk og visuell identitet, markedsmateriell, messer og web.